הכנת העסק לשנת 2022 – כך תהפכו את משבר הקורונה להזדמנות

משבר הקורונה פגע קשות בעסקים הקטנים, אך היו כאלו שהמציאו את עצמם מחדש וצמחו מהמשבר. כך גם אתם תצליחו להתאים את העסק שלכם לדרישות השוק בתקופת הקורונה, ולבנות אסטרטגיה מוצלחת לשנת 2022.

אין עוררין על כך שהתפשטות נגיף הקורונה הובילה לפגיעה עצומה בעסקים הקטנים. לפי ניתוח שפרסמה החטיבה לתכנון וכלכלה ברשות המיסים, בחודשים מרץ ואפריל נרשמה פגיעה בהיקף של 80-100% מהמחזור בקרב רבע מהעסקים הקטנים בישראל. שיעור הפגיעה הגבוה ביותר נרשם בקרב עסקים בתחום האירוח, האוכל, האמנות והבידור.

יחד עם זאת, תופתעו לגלות שלפי אותו ניתוח של רשות המיסים, ישנם עסקים שדווקא צמחו בזמן המשבר לעומת השנה אשתקד – 23% מהעסקים הקטנים ו-38% מהעסקים הגדולים דיווחו על גידול בהכנסות שלהם מאז שהקורונה נכנסה לחיינו. אז איך הם עשו זאת? קבלו מדריך קצר של PIX

קופון הנחה אתר - PIX

העסקים שהמציאו את עצמם מחדש

וינסטון צ׳רצ׳יל שהיה ראש ממשלת בריטניה בתקופת מלחמת העולם השנייה, אמר: ״אתה אף פעם לא רוצה לבזבז משבר טוב”. הוא התייחס לכך שגם בתקופה הקשה ביותר שידעה האנושות, אפשר תמיד למצוא הזדמנות לצמוח. לאורך ההיסטוריה, עסקים רבים ידעו לנצל משברים כדי לקדם את העסק שלהם ולהצליח בגדול. קחו לדוגמה את חברת השוקולד ״פררו רושה״. אחרי מלחמת העולם הראשונה, היה מחסור חמור בקקאו. משפחת פררו מצאה לכך פתרון כשהוסיפה לשוקולד אגוזי לוז שהיו זולים בהשוואה לקקאו. מאז החברה נחשבת לאחת החברות המצליחות ביותר והעושר שלה נאמד בכ-30 מיליארד יורו.

גם כעת, בתקופת הקורונה, ראינו הוכחות לכך שבכל משבר יש הזדמנות. ישנם עסקים רבים שמינפו את המשבר לצמיחה, תוך ביצוע שינויים בעסק. כך למשל, בעקבות הפגיעה בענף התיירות, בתי מלון בישראל, כמו דן פנורמה בתל אביב, הוסבו לטובת אירוח של חולי קורונה שנדרשו להיות בבידוד.
והנה דוגמה נוספת לעסקים שהפגינו גמישות וביצעו שינויים בעקבות המשבר – מסעדת ״בנדיקט״ החלה למכור סלי פיקניק שמאפשרים ללקוחות ליהנות מהאוכל של המסעדה גם בזמן שאין אפשרות לשבת במסעדות. מוסד קולינרי נוסף שהמציא את עצמו מחדש היא מסעדת “האחים”. שיפודיית הגורמה הפכה להיות מכולת, בה ניתן לקנות מוצרים כמו חלב, קוטג׳ וביצים אורגניות.

נותני שירות שונים כמו פסיכולוגים ומאמנים אישיים שנהגו לפגוש לקוחות פנים מול פנים, מצאו פתרון להגבלות של הקורונה. במקום להיפגש עם הלקוחות באופן פרונטלי, הם עברו לאפליקציית ״הזום״ והמשיכו לתת את השירותים שלהם דרך מסך המחשב.

מסכות ממותגות ומוצרי קורונה

האנשים שהפכו את התחביבים שלהם לעסק

בין המרוויחים הגדולים מהקורונה, אפשר למנות את אותם אנשים שהחליטו להתפרנס מהתחביבים שלהם ולהקים עסק חדש. כך לדוגמה, השחקנית והברמנית שלי נוה, שהתראיינה לערוץ 13, סיפרה כי נותרה ללא עבודה בעקבות משבר הקורונה. כמי שגדלה ללא דמות אב, שלי נהנתה מגיל צעיר לבצע עבודות תחזוקה בבית כמו תליית מדפים, החלפת מנורה והרכבת הארון. לכן, היא החליטה לשנות את מסלול הקריירה שלה והחלה להציע את שירותיה כשיפוצניקית. מאז הקורונה היא הפכה לשיפוצניקית מבוקשת וגם השכר גדל בהתאם – לפני הקורונה היא השתכרה 7,000 שקלים בחודש, וכעת בעסק החדש שלה היא מרוויחה 1,000 שקלים ביום!

גם הקונדיטורית תמרה שמול, ששיתפה את סיפורה בערוץ ״כאן״, הפכה את התחביב שלה למקצוע בעקבות הקורונה. בזמן המשבר היא החלה לאפות טארטים ועוגיות אותם מכרה לשכנים ולחברים. לאט לאט מעגל הקונים התרחב ובעקבות הביקוש למאפים שלה היא הקימה מאפייה מצליחה אותה היא מפעילה מבלי לצאת הבית.

מסיכות ממותגות

כך תתאימו את העסק לדרישות השוק
לא חייבים לבצע שינויים מרחיקי לכת ולעבור הסבת מקצוע כדי לשרוד את הקורונה. אפשר לבצע שינויים והתאמות שונות בעסק הקיים שלכם בהתאם לדרישות השוק בתקופה הזאת, וכך לצמוח מהמשבר. לפניכם כמה הצעות לשינויים כאלו:

מעבר למסחר אונליין – המסחר האלקטרוני התחזק מאוד בעקבות הקורונה. כך למשל, פלטפורמת הקמעונאות Amazon דיווחה על זינוק של 40% בהכנסות לעומת השנה שעברה. חנות מקוונת מאפשרת לכם למכור את המוצרים שלכם לכל מקום ובכל זמן, גם כאשר ישנו סגר ומגבלות על החנויות הפיזיות. אז אם יש לכם חנות פיזית, כדאי מאוד להקים במקביל חנות אונליין.

משלוחים עד הבית – אחד השירותים שהפכו לפופולריים מאוד בזמן הקורונה הוא שירות משלוח עד הבית. בשל החשש מהידבקות בנגיף, אנשים (ובעיקר אלו שנמצאים בקבוצת סיכון) מעדיפים להישאר בביתם. לכן, חשוב מאוד להציע ללקוחות שלכם אפשרות למשלוח מהיר של המוצרים שלכם עד לפתח הבית.

יצירת חווית לקוח בבית – חווית לקוח היא אוסף של הרגשות שהלקוח מרגיש בעת רכישת מוצר או קבלת שירות. יצירת חווית לקוח טובה, תעודד את הלקוחות שלכם לשכור את השירותים או לרכוש את המוצרים שלכם גם בעתיד. גם בזמן הקורונה ניתן לספק לצרכנים חווית לקוח מבלי שיצטרכו לצאת מהבית. למשל, תוכלו לארוז את המוצרים שלכם באריזות ממותגות ומעוצבות בטוב טעם. שימוש במדבקות יכול לעזור לכם לשדרג כל אריזה גם אם אין לכם תקציב למארזים אישיים. מומלץ להוסיף שי קטן וצנוע למוצר שהם רכשו ולצרף גלויה אישית שמספרת על העסק שלכם ומציעה ערך נוסף.

מתן שירותים אישיים – בעקבות הקורונה, בעלי עסקים רבים החלו להציע שירותים אישיים ללקוחות שלהם. כמו למשל מעצבי שיער או קוסמטיקאיות המגיעים עד לבית הלקוחות, או שפים שעורכים ארוחה פרטית. שירות זה יבדל אתכם משאר המתחרים שלכם ויהווה יתרון עצום בתקופה זו.

מיתוג העסק – למיתוג עסקי ישנה חשיבות עצומה. כאשר אתם מנהלים עסק, אתם חייבים לחשוב על המיתוג שלכם משום שהוא ישפיע על האופן שבו הלקוח תופס אתכם. מיתוג עסקי יסייע לכם לבנות מוניטין לעסק שלכם ויבדיל אתכם מהמתחרים. הדרך למתג את העסק היא באמצעות מוצרים כמו כרטיסי ביקור, שילוט, מגנטים, מוצרי קידום מכירות קטנים וחמודים ועוד. כל אלו יחזקו את המותג שלכם ויפיקו תוצאות טובות לטווח הארוך.

אריזות ממותגות

כיצד מתוך המשבר נתכנן את השנה הקרובה?

אם יש משהו שהקורונה לימדה אותנו זה שאנחנו יכולים לתכנן תכניות, אבל אין שום ביטחון לכך שהן יתממשו. בתקופה הזאת של חוסר ודאות, קשה מאוד לתכנן קדימה. יחד עם זאת, אי אפשר לנהל עסק ללא תכנית עסקית, ולכן חשוב מאוד להציב יעדים ולבנות אסטרטגיה עסקית לשנה הקרובה.

מומלץ להכין גאנט לשנת 2022 הכולל את כל המטרות והיעדים שלכם ל-12 החודשים הקרובים. סמנו בלוח השנה את אותם יעדים והכינו תכנית מפורטת כיצד ניתן לעמוד בהם ולהגשים אותם.

אחת הדרכים היעילות שיעזרו לכם לקדם את העסק היא שיווק ופרסום. השקיעו הן בשיווק דיגיטלי הכולל קידום אתרים בגוגל, קידום ברשתות חברתיות ואימייל מרקטינג, והן בפרסום באמצעים מסורתיים כמו פליירים וברושורים. שיווק ופרסום יאפשרו לכם להגיע לקהלים שלא מכירים אתכם, יסייעו לכם להעלות את המודעות למותג שלכם, ויגדילו את ההכנסות והרווחים שלכם.

בנוסף, חשוב מאוד להיות יצירתיים ולצאת מהקופסה. העסקים שהצליחו לצמוח דווקא בתקופת הקורונה, הם כאלו שלא היו מקובעים וגילו יכולת גמישות בהתאם לשינויים. אל תחכו שהעולם יחזור להיות מה שהיה. במקום זאת, זרמו עם השינוי וחפשו את מה השינוי שמתאים לכם שלכם.

אנחנו ב-PIX עוזרים לכם לתכנן ולקדם את העסק שלכם לשנת 2022, זאת בעזרת מוצרי שיווק ופרסום כמו פליירים ומגנטים, ובעזרת אמצעי אריזה היוצרים חווית לקוח כמו שקיות נייר, קופסאות ממותגות, מדבקות ותוויות ועוד. זה הזמן לתכנן קדימה לשנת 2022 ולהזמין את מה שהעסק שלכם צריך כבר עכשיו.  ב-PIX מתחייבים על זמני ייצור מהירים, חוויה נעימה אונליין בכל הזמנה ומוצרים איכותיים מבית דפוס בארי – בית הדפוס הגדול בארץ.

קופון הנחה אתר - PIX
תגיות: , ,

מאמרים קשורים

אריזות ממותגות
חמשת הגורמים לעסקים מצליחים
צ'קים מודפסים באתר פיקס
המדריך המלא להדפסת צ’קים
תפריט