בידול עסקי – כיצד ליצור בידול בעסק שיעזור להתבלט מול המתחרים

כיצד ליצור בידול בעסק שיעזור להתבלט מול המתחרים

הידעתם? 1 מכל 128 תושבים בישראל הוא עורך דין. נכון לשנת 2019, פעילים בארץ 69,849 עורכי דין. התחרות העצומה הזאת היא לא רק מנת חלקם של עורכי הדין. עסקים קטנים וגדולים, בכל ענף ותחום, מתמודדים עם תחרות גדולה על ליבו של הלקוח. הדרך לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי לבחור דווקא בעסק שלכם על פני המתחרים, היא מאתגרת במיוחד. כדי לעשות זאת, נדרש בידול עסקי.

מהו בידול עסקי?
בידול עסקי זוהי אסטרטגיה שמטרתה ליצור את הייחודיות של העסק ולהבליט אותו מעל כל המתחרים. כאשר לקוחות מזהים את הבידול של העסק שנוגע לצרכים שלהם, הדבר מושך אותם לפנות לעסק, מעורר בהם נאמנות למותג ומעודד אותם לחזור ואף להמליץ על השירות או המוצרים. בידול עסקי יסייע לכם להשיג יותר לקוחות ולהגדיל את המכירות. אז איך עושים זאת? לפניכם כמה שיטות לבדל את העסק שלכם:

עפרון מחודד בולט מעל יתר העפרונות

סוגים שונים של בידול עסקי

בידול באמצעות שירות או מוצר ייחודי
כשחברת אפל הוקמה אי שם בסוף שנות ה-70, היא הביאה עמה בשורה של ממש – מחשב לוח שהיה אז יוצא דופן. הפטנט הזה הוביל את אפל לבלוט מעל המתחרים שלה ועד היום היא נחשבת לאחת מהחברות המצליחות ביותר בתחום האלקטרוניקה והמחשבים. עסקים המציעים מוצרים או שירותים ייחודים וחדשניים, מצליחים לבדל את עצמם מול המתחרים.

בידול באמצעות פנייה לנישה מסוימת
אחת הדרכים לבדל את העסק שלכם היא על ידי התמקדות בקהל יעד מסוים. כך לדוגמה, קיימות פיצריות רבות ברחבי הארץ, אך מעטות מהן מציעות פיצות המותאמות לטבעוניים. פנייה לנישה תסייע לשפר את אפקטיביות הפרסום ותמשוך את הלקוחות הפוטנציאליים המתאימים.

בידול באמצעות מחיר נמוך
בידול עסקי יכול להתבצע גם באמצעות מחירים. עסק המציע מחירים “שוברי שוק” ואטרקטיביים במיוחד, ימשוך לקוחות רבים המחפשים מחירים זולים. כאשר מציעים תמחור נמוך, יש לקחת בחשבון את העלויות של העסק על מנת שלא להגיע למצב של הפסדים.

שלט - STAND OUT FROM THE CROWD

בידול באמצעות יוקרה
בניגוד לבידול הנשען על מחירים נמוכים, ישנם עסקים שמבדלים את עצמם דווקא על ידי היוקרה שבהם. חברת רכבי פרארי למשל, פונה מראש ללקוחות שיש להם תקציב גדול, המעוניינים לרכוש את הרכב בשל הסטטוס היוקרתי הגבוה שהוא משדר.

בידול באמצעות פנייה ל”כאב” של הלקוח
דרך נוספת לבדל את עצמכם, היא באמצעות תכונות ומאפיינים של מוצרים או שירותים המדברים ל”כאב” של הלקוח. כלומר, הם מונעים מהלקוח התמודדות עם בעיה מסוימת. כך למשל, מרפאת שיניים המציעה טיפול ללא כאב, תשכנע את הלקוח הפוטנציאלי לפנות דווקא אליה כדי להימנע מהבעיה ממנה הוא חושש.

בידול במסגרת הזמן
עוד שיטה לבדל את עצמכם היא להציג את היתרונות שאתם מספקים הקשורים לזמנים, כמו מהירות אספקה, זמינות גבוהה או שעות עבודה. זמן שווה כסף, ועסק המבטיח חיסכון בזמן ומתחשב בזמנם היקר של לקוחותיו, הוא עסק שישיג לקוחות רבים.

כרטיסי ביקור של עסקים שונים

בידול באמצעות אחריות
סוג בידול זה כולל אחריות על המוצר או השירות, והבטחה של מתן פתרונות במידה והלקוח אינו מרוצה. קחו לדוגמה סלוגן של חברה המציעה מוצר להורדה במשקל – “אם לא תרדו 5 ק”ג תוך חודשיים, תקבלו את כספכם בחזרה”. המשפט הזה משרה ביטחון ומעניק את התחושה שהעסק עומד מאחורי המילה שלו.

בידול באמצעות ותק
אומרים שאין חכם כבעל ניסיון, ואכן אנשים יעדיפו פעמים רבות לפנות לאנשי מקצוע שיש להם ניסיון רב בתחום. עסקים המציגים את שנות הותק הרבות שלהם, מצליחים לבדל את עצמם מול מתחרים חדשים שהידע והניסיון שלהם מצומצם.

בידול עסקי באמצעות מיתוג
בידול עסקי בא לידי ביטוי גם בהיבט הוויזואלי. המשפט אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, הוא לא סתם קלישאה – העיניים של הלקוחות נמשכות לעיצוב ייחודי ואסתטיקה משובחת, שמבטאת את הערכים והזהות של המותג. לצד עיצוב פנים מרשים של בית העסק שלכם, חשוב מאוד שתשקיעו גם בכל הנוגע לעיצוב מוצרי דפוס כגון פליירים וברושורים, כרטיסי ביקור, מדבקות ממותגות המיועדות לאריזות המוצרים ופוסטרים ושילוט. עיצוב של מוצרים אלו בהתאמה אישית, עם צבעים המזוהים עם העסק והלוגו שלכם, יסייע לכם לבלוט מעל כל השאר.

לסיכום, בידול עסקי הוא תורה שלמה. זכרו שעליכם להעניק ללקוחות ערך מוסף הבא לידי ביטוי בבידול הייחודי שלכם. בחרו את סוג הבידול המתאים לכם ביותר, וכך תצליחו להפוך לעסק מוביל בתחום שלכם.

קופון הנחה אתר - PIX
תגיות: , ,

מאמרים קשורים

מוצרי דפוס ממותגים
מהו מיתוג עסקי וכיצד הוא תורם לרווחיות העסק?
הזמנת מוצרים מהטאבלט
עסקים ממותגים נראים PIX
תפריט