מהו מיתוג עסקי וכיצד הוא תורם לרווחיות העסק?

מהו מיתוג עסקי וכיצד הוא תורם לרווחיות העסק?

 

מה משותף לדיסני, נטפליקס, נייק, רולקס וסטארבקס? מעבר לכך שמדובר בחברות מצליחות מאוד בתחומן, כל אלו הינם מותגים שיש להם זהות מותג שמזוהה עימם. הדרך שבה החברות האלו הפכו למותגים כל כך פופולאריים מכונה “מיתוג עסקי”. מיתוג עסקי זהו תהליך אסטרטגי שמטרתו לבדל את העסק שלכם מהמתחרים באמצעות שפה חזותית. אותה שפה ויזואלית משקפת את הערכים, המסרים והוויה של העסק, והיא זאת שמחברת אליה את הלקוחות ומושכת אותם לרכוש את המוצרים או השירותים של המותג.

מה כולל מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי כולל את כל האלמנטים הגרפיים שבהם משתמש העסק. אחד המרכיבים של מיתוג עסקי זהו הלוגו שמבוסס על זהות המותג ועל המסרים שהוא מעוניין לשדר. לוגו מוצלח הוא כזה שניתן לזיהוי בקלות, כך שכאשר קהל היעד מבחין בו הוא מיד מצליח לקשר את הלוגו עם המותג הספציפי. בלוגו הממותג נשתמש במוצרים שונים כגון כרטיסי ביקור, פליירים וברושורים, מוצרי קידום ופרסום, פוסטרים ושילוט, אריזות ומדבקות ממותגות, תפריטים, אתר אינטרנט, עמודים ברשתות החברתיות ועוד. הצבעים המזוהים עם העסק, הסלוגן והלוגו חייבים לבוא לידי ביטוי בכל אותם מוצרים, ולשדר את ערכי המותג לקהל היעד.

מוצרי דפוס שהוזמנו עבור Design CO

איזו השפעה יש למיתוג עסקי על הכנסות העסק?
תהליך מיתוג עסקי מסייע לעסקים לבדל את עצמם מהמתחרים. עסקים שמצליחים לבלוט מעל כולם, מושכים יותר לקוחות וכך ההכנסות שלהם גדלות.
בנוסף לכך, מיתוג נכון משפיע על חווית הלקוח. “רולקס” למשל מיתגה את עצמה כחברה יוקרתית, המיועדת לאנשים מסטטוס חברתי גבוה, שאוהבים את החיים הטובים. כאשר לקוח רוכש שעון רולקס, הוא נהנה לא רק מהשעון אלא מהחוויה שהמותג מספק.

מוצרי דפוס - Beauty Natural

מעבר לכך, לקוחות מוכנים לשלם יותר על מותגים. כך לדוגמה, חולצת הפולו הנושאת את סמל התנין של חברת לקוסט, תעלה יקר יותר בהשוואה לחולצה דומה שאינה נושאת את לוגו התנין. העלות של ייצור החולצות של לקוסט אינה גבוהה יותר, אך מכיוון שהלקוחות מוכנים לשלם יותר עבור חולצה של המותג, החברה יכולה לגבות מחיר גבוה יותר עבור החולצה. מיתוג עסקי מוצלח מסייע גם בשימור הלקוחות – כאשר חברת אפל משיקה מוצר חדש, קהל הלקוחות הנאמן שלה עומד בתור כדי לרכוש מוצר נוסף של החברה, והלקוחות מחכים בשקיקה להשקת המוצר הבא.

מנגד, כאשר המותג מעורב באירועים שליליים, גם המיתוג העסקי שלו נפגע וכתוצאה מכך ההכנסות שלו יורדות. דוגמה לכך היא קבוצת שטראוס. החברה העוסקת בייצור ושווק מוצרי מזון, נאלצה באפריל 2022 לבצע ריקול של מוצריה לכך שנמצא חיידק סלמונלה בקו ייצור השוקולד במפעל. כתוצאה מכך, המניה שלה צנחה ב-9% בתוך שלושה ימים והיא איבדה קרוב למיליארד שקלים משווי השוק שלה.  במקרה כזה, החברה תצטרך לפעול כדי להחזיר את אמון הציבור בערכי המותג וכך לצמצם את ההפסדים.

מיתוג עסקי לרוב מיועד לעסקים חדשים, אך יש לו חשיבות רבה גם לחברות ותיקות. פעמים רבות, כאשר חברה קיימת מעוניינת להגדיל את הרווחים שלה, היא מבצעת “מתיחת פנים” ומיתוג עסקי מחודש. היא משנה את הלוגו ואת השפה הוויזואלית כולה, וכך יכולה לשפר את התדמית שלה בעיני הלקוחות ולמשוך לקוחות חדשים.

מוצרי דפוס שהוזמנו עבור לחם ארץ

על מה חשוב לשים לב בתהליך מיתוג עסקי?
כאשר מבצעים מיתוג עסקי חשוב קודם כל להבין מיהו קהל היעד שלכם, מהם המאפיינים הדמוגרפיים של קהל היעד (גיל, מיקום גיאוגרפי, סטטוס בחיים, מגדר, תחומי עניין ועוד), ומהם הערכים שחשובים לו. לאחר מכן, יש לזהות מהו הבידול העסקי שלכם – האם אתם נבדלים מהמתחרים שלכם בחווית השירות? במוצרים החדשניים שלכם? במחירים הנוחים או דווקא ביוקרה שלכם? בהתאם לבידול שלכם המייחד אתכם מול המתחרים, תוכלו לאפיין את השפה העיצובית המלאה של העסק שלכם.

במסגרת התהליך, מומלץ לעבוד מול מעצב גרפי המתמחה בבידול עסקי. יש לאפיין מולו את זהות המותג שלכם ואת המסרים שברצונכם לשדר לקהל היעד שלכם. לצד זאת, כדאי לבחון גם את המיתוג העסקי של מותגים ועסקים מתחרים כדי לשאוב מהם השראה. בדקו את היצע הפונטים, הצבעים והסמלים השונים הקיימים, ובחרו את אלו שמתחברים יותר מכל למותג שלכם.

קופון הנחה אתר - PIX
תגיות:

מאמרים קשורים

אישה אוחזת במדבקה של אתר PIX
כל הדרכים היצירתיות להשתמש במדבקות שידביקו את הלקוחות לעסק שלכם
מוצרי דפוס שהוזמנו עבור Gaya Beauty
בידול עסקי – כיצד ליצור בידול בעסק שיעזור להתבלט מול המתחרים
תפריט