איך לעצב לוגו בלתי נשכח?

איך לעצב לוגו בלתי נשכח?

לוגו הוא סימן ההיכר של העסק. מטרתו להעביר מידע אודות המותג, להציג את הערכים שלו, לבדל אותו מהמתחרים ולעורר תחושת נאמנות בקרב קהל היעד. אז איך מעצבים לוגו מנצח? לפניכם כל הטיפים לעיצוב לוגו

כשאתם חושבים על חברת הנעליים ובגדי הספורט “נייקי”, מה עולה לכם בראש? סביר להניח שאתם מדמיינים את הלוגו של המותג – סמל ה”וי” עם הסלוגן המפורסם “Just Do It”. הלוגו של נייקי הוא אחד מהאייקונים המוכרים ביותר בתרבות המערבית, וקשה למצוא אדם על הפלנטה הזאת שלא מכיר אותו. הלוגו של נייקי הוא מה שהופך את החברה למותג כל כך נחשק. אבל איך מעצבים לוגו מוצלח כמעט כמו הלוגו של “נייקי”? כל התשובות כאן.

מהו בכלל לוגו?
לפני שנדבר על עיצוב לוגו, חשוב להבין מהו בכלל לוגו. לוגו זהו סמל גרפי המורכב מתמונות וטקסט המסמל מיזם, עסק או יוצר. הלוגו הוא למעשה הרושם הראשוני שיש לנו על המותג – הוא מאפשר לזהות את המותג בתוך שניות, ומבדל אותו מהמתחרים שלו. לוגו טוב מצליח להעביר את המהות של העסק, את מה שהוא מציע ואת הערכים שלו. התפקיד שלו הוא לעורר אמון, הזדהות ותחושת נאמנות בקרב קהל היעד, ומצליח לשדר מסר גם עבור מי שלא מכיר את המותג.
עיצוב לוגו מיועד לעסקים חדשים בתחילת דרכם, המעוניינים למתג את עצמם ולהיות זכירים בשוק. יחד עם זאת, גם עסקים ותיקים שמעוניינים במיתוג מחדש ובריענון של התדמית שלהם, יכולים לעבוד על עיצוב לוגו מנצח.

מהו לוגו בכלל?

היכן מופיע הלוגו?
הלוגו מופיע באתר האינטרנט של המותג, בעמודים העסקים ברשתות החברתיות ובמוצרי דפוס שונים של המותג – כרטיסי ביקור, פליירים וברושורים, גלויות, רול אפ, פוסטרים ושילוט, אריזות ממותגות, מדבקות ממותגות, ומוצרי פרסום שונים כמו בקבוקים וכוסות וחולצות ממותגות.
מכיוון שהלוגו צריך להופיע בכל כך הרבה אלמנטים, חשוב לוודא שהוא נראה טוב כשהוא מודפס בגדלים שונים ובמגוון פורמטים. לפניכם כל השלבים הנדרשים בתהליך עיצוב לוגו:

היכן מופיע הלוגו?

הגדירו את זהות המותג
לפני שאתם צוללים לעיצוב סקיצות עם מעצב גרפי, חשוב שתגדירו את זהות המותג שלכם. עליכם להבין מהם ערכי הליבה של העסק ומהם האמונות והמסרים שחשוב לכם להעביר. עליכם לשאול את עצמכם למה הקמתם את המיזם שלכם ומה החזון שלכם. נסו לחשוב מה מייחד אתכם מהמתחרים שלכם, מהן החוזקות שלכם וכיצד המוצרים או השירותים שלכם נבדלים מאלו של אחרים? חשבו מהן שלוש המילים שהייתם רוצים שהלקוחות שלכם ישתמשו בהן כדי לתאר את העסק שלכם.

חפשו השראה
כדי לחשוב על רעיון לעיצוב הלוגו שלכם, התחילו מסיעור מוחות עם צוות מקבלי ההחלטות בחברה. רשמו כל רעיון שעולה בראשכם, גם אם הוא נראה לכם רע, משום שהוא יכול להוביל אתכם לעיצוב גאוני. אל תפחדו לחשוב מחוץ לקופסה ולהעז. זכרו שאין פה נכון או לא נכון, ועיצוב לוגו צריך להגיע לרגשות של הלקוחות. כנסו לנעליים של קהל היעד שלכם וחשבו מהם הדברים שחשובים להם ושאותם הם מחפשים במותג שלכם. בדקו את השפה העיצובית של המתחרים שלכם ונסו לשאוב מהם השראה מבלי להעתיק. חשבו מה עובד טוב אצל המתחרים, ממה עדיף להימנע, וכיצד אתם יכולים לעצב לוגו שיבלוט מעל המתחרים.

חיבור הלוגו לעסק
כאשר עובדים על עיצוב לוגו, נהוג לחשוב שהוא חייב לכלול איור המתקשר למוצרים או השירותים של העסק. כך למשל, אם יש לכם מרפאת שיניים עליכם לעצב לוגו עם שן. אין זה בהכרח נכון. קחו לדוגמה את הלוגו של מקדונלד’ס – הוא לא כולל ציור של המבורגר כי אם של האות M. מצד שני, הלוגו צריך להתכתב עם המהות של העסק. אם יש לכם למשל משרד עורכי דין, הלוגו שלכם לא יכול להיות בצבעי הקשת עם ציור של סוכריות. נסו להתאים את הלוגו לעסק שלכם, אבל אל תהיו מקובעים מדי.

חיבור הלוגו לעסק

בחירת סגנון עיצוב הלוגו
קיימים מגוון סגנונות עיצוב ללוגו שלכם, והבחירה בסגנון צריכה להתאים לזהות המותג שלכם ולמסר שאתם רוצים להעביר. הנה לפניכם כמה סגנונות עיצוב נפוצים ללוגו:

לוגו בעיצוב קלאסי
תוכלו לבחור בסגנון עיצוב קלאסי המאופיין בצבעוניות רגועה, בגופנים פשוטים ובגרפיקה בסיסית. סגנון קלאסי אמנם נשמע פשוט מדי, אבל דווקא לוגו כזה יכול להישאר נצחי, לשדר נגישות ואמינות ולהגיע לקהל רחב יותר.

לוגו בעיצוב רטרו
אנשים רבים נמשכים למה שהיה בעבר ונהנים מתחושת נוסטלגיה. אם יש לכם עסק בעל ותק רב, תוכלו לבחור בלוגו בעיצוב רטרו וכך לגרום לקהל הלקוחות שלכם להעריך את המסורת והניסיון שלכם.

לוגו בעיצוב מודרני
זהו לוגו מינימליסטי עם קווים נקיים ולעיתים גיאומטריים. הוא בעל מראה מעודן ומלוטש, ותפקידו לשדר ללקוחות שהמותג שלכם מתחדש ומתאים את עצמו לעדכונים האחרונים בתחום.

לוגו בעיצוב צעיר
אם קהל היעד שלכם צעיר, מומלץ שתבחרו בלוגו עם עיצוב שובב ונועז. לוגו כזה לרוב מאופיין בצבעוניות רבה, ולעיתים הוא משולב עם דמות אנימציה המסמלת את הערכים של המותג ויוצרת אווירה קלילה.

כרטיס ביקור

בחירת הצבעים
לצבעים של הלוגו יש השפעה מאוד חזקה על קהל הלקוחות. כל צבע משפיע באופן אחר על הרגשות שלנו, ולכן חשוב מאוד לתת דגש על בחירת הצבע המתאים. כך לדוגמה, צבע אדום מסמל תשוקה והתרגשות, והוא מתאים למותג שרוצה לשדר נועזות. הצבע הירוק הוא מאוד מרגיע ומתאים למותגים שרוצים להתקשר לטבע, כמו למשל חברת מזון אורגנית. הצבע הכחול הוא בחירה מאוד נפוצה ללוגו. זאת, משום שהוא משדר אמינות ובגרות – ערכים שמותגים רבים רוצים לאמץ לעצמם. הצבע הוורוד משדר קלילות ושמחה ומתאים למותגים שפונים לקהל נשי, בעוד שהצבע השחור הוא מאוד דומיננטי ומתאים למותגים שרוצים לשדר יוקרה. כמובן שניתן לשלב כמה צבעים בלוגו שלכם, אך השתדלו שלבחירת הצבעים תהיה משמעות כלשהי שמתכתבת עם הזהות של המותג.

בחירת הגופן
כאשר אתם עובדים על עיצוב לוגו, חשוב מאוד שתבחרו את הגופן שמתכתב עם השפה העיצובית שלכם. גופני סריף –  Serif Fonts למשל, מתאימים מאוד ללוגו בעיצוב קלאסי או בעיצוב רטרו, משום שאלו גופנים עם אותיות שבקצה שלהן יש מעין “רגליים”. גופני סן סריף – Sans Serif Fonts אלו פונטים ללא “הרגליים” של גופני הסריף, והם מתאימים לעיצוב לוגו נקי ומודרני.
אם אתם מחפשים לוגו שייראה צעיר ונגיש יותר, מומלץ לבחור בגופני סקריפט – Script fonts
המזכירים בצורה שלהם כתב יד, כמו שיש בלוגו של “קוקה קולה”. עוד גופנים שכדאי להכיר אלו גופני דיספליי – Display fonts שהם גופנים עם עיצוב מאוד בולט ודקורטיבי, כמו הלוגו של חברת המשקאות “פאנטה”. ניתן לשלב כמה גופנים שונים, אך מומלץ לבחור עד 2 גופנים כדי לא ליצור עומס.

מבצע 10% הנחה על כרטיסי ביקור

לסיכום, עיצוב לוגו הוא תורה שלמה. בבואכם לעצב לוגו, חשוב שתפנו למעצב לוגו מנוסה אשר ידע ליצור את הלוגו התואם לזהות המותג ולערכים שלכם. אנחנו ב-PIX נשמח להדפיס את הלוגו שלכם על גבי שלל מוצרי דפוס, ולהבטיח שהוא ייראה במיטבו.

תגיות: , ,

מאמרים קשורים

לקוחה מחזיקה חבילה שקיבלה מ - PIX
כיצד תכינו את העסק לקראת חגי הקניות של נובמבר
מדבקות ברקוד
כיצד מדבקות QR יתרמו לעסק שלכם?
תפריט