להפוך משבר להזדמנות – הקמת עסק דווקא בתקופת הקורונה

הקמת עסק המבוסס על התחביב שלכם, בניית חנות און ליין ומעבר להדרכות בזום – כל הדרכים שיעזרו לכם להמציא את עצמכם מחדש בתקופת הקורונה ולעשות מהלימון לימונדה

בעקבות משבר הקורונה כולנו נמצאים במצב של חוסר ודאות ולא יודעים מה יוליד יום. הנגיף טלטל את הספינה היציבה ששטנו בה במשך שנים וסחף אותנו למערבולות בים סוער והשפיע יותר מכל על המצב הכלכלי שלנו. יותר ממיליון אנשים איבדו את מקור פרנסתם, ועסקים רבים חוו הפסדים כספיים ונאלצו לסגור את מפעל חייהם. לפי הערכות, במהלך שנת 2020 נסגרו בישראל 65 אלף עסקים, ולפי דו״ח פייסבוק יותר מרבע מהעסקים בעולם נסגרו בגלל הקורונה.

יחד עם זאת, דווקא בזמן הקורונה, יש כאלו שהצליחו להתמודד היטב עם השינויים, להזניק את העסק שלהם קדימה ולהצליח יותר מתמיד. ״כשהמילה משבר כתובה בסינית היא מורכבת משני סימנים – אחד מסמל טרגדיה והשני מסמל הזדמנות״ (נשיא ארצות הברית לשעבר, ג׳ון פ. קנדי). אפשר גם לחלק את בני האדם לשני סוגים – כאלו שיראו במשבר כטרגדיה ויתקשו להתאושש ממנה, בעוד שאחרים ישכילו לראות במשבר כהזדמנות להגשים את החלומות שלהם. אז אם גם אתם רוצים להפוך את המשבר להזדמנות, הנה כל הדרכים שיסייעו לכם להצליח דווקא בזמן הקורונה ולהמציא את עצמכם מחדש:

קופון הנחה אתר - PIX
קופון הנחה אתר - PIX

הפיכת התחביב לעסק מצליח

עולם האפייה תמיד משך אתכם, ובסופי שבוע אתם נוהגים למלא את הבית בריחות משכרים של חלות מתוקות ועוגות משגעות? אז למה שלא תהפכו את תחביב האפייה שלכם לעסק של קונדיטוריה מהבית? זוהי רק דוגמה אחת למקרים רבים של אנשים שמאז הקורונה החליטו להפוך את התחביב שלהם למקצוע ואפילו הצליחו להתפרנס ממנו בכבוד. אז אם הקורונה הפכה את העסק שלכם ללא רלוונטי, תתעסקו במקום זאת בתחביב שלכם שיש לו פוטנציאל רווח אדיר. הפילוסוף קונפוציוס אמר: ״תבחר עבודה שאתה אוהב ולא תצטרך לעבוד אפילו יום אחד בחייך״. תתעסקו במה שאתם אוהבים ושגורם לכם לאושר. מי יודע? אולי עוד תגלו שהקורונה עשתה לכם רק טוב.

אישה מפזרת פירות יער על עוגה

הקמת חנות און ליין
בעקבות הסגרים והמגבלות על רכישה בחנויות הפיזיות, רבים מהצרכנים פנו לאינטרנט וביצעו שופינג בחנויות און ליין. למעשה, המרוויחות העיקריות מהמשבר הן חנויות המסחר האלקטרוני. כך למשל, פלטפורמת הקמעונאות הגדולה אמזון, דיווחה על גידול של 40 אחוז בהכנסות. תקופה הקורונה הוכיחה לבעלי העסקים על החשיבות של הקמת אתר אינטרנט וחנות און ליין. חנות מקוונת מאפשרת לצרכנים לרכוש את המוצרים שלכם בכל זמן ומכל מקום מבלי לצאת מהבית. כך שגם בזמן סגר כשחנויות הרחוב והקניונים נאלצים לסגור את שעריהם, אתם יכולים להמשיך את העסקים כרגיל. מעבר לכך, חנות מקוונת מאפשרת לכם להרחיב את קהל הלקוחות ולהגיע גם לאנשים שגרים רחוק מהמיקום הפיזי של החנות שלכם. בזכות עולם האיקומרס תוכלו להגדיל את הרווחים שלכם ולהפוך את הלימון ללימונדה.

הקמת חנות אונליין

מעבר למשלוחים

משבר הקורונה החטיף מכה קשה לענף המסעדנות. בשל המגבלות, מעל ל-3000 מסעדות נאלצו להיסגר. רבות מהן לא שבו לפעילות גם לאחר הסגר, כמו למשל מסעדת ״אל באבור״ ביקנעם, מזללת אוכל הרחוב ״דקסלר״ ומסעדת ״רוזינקא״ בתל אביב. לצד אלו, היו מסעדות שהצליחו לשרוד את המשבר ואף מינפו אותו. מסעדות שף הקימו מערך משלוחים המאפשר לסועדים ליהנות מאוכל גורמה עד הבית. אין זה אומר שצריך לוותר על חווית השירות, ואפשר לספק משלוחים בליווי יחס אישי לכל לקוח ולקוח. כך לדוגמה, מסעדת היוקרה OCD מספקת משלוחים הכוללים דף הוראות: איך לחמם את המנות, איך לצלחת ולהגיש אותן ואפילו סיפקו רשימת פלייליסט שתנעים את האווירה. מעבר למשלוחים יאפשר לכם להישאר רלוונטים גם בזמן הקורונה ולשמור על הגחלת בוערת. מומלץ לשלוח את המוצרים שלכם באריזות ממותגות של העסק שלכם יחד עם מגנטים למקרר, וכך תוכלו לחזק עוד יותר את המיתוג של העסק ואת הקשר עם הלקוחות שלכם.

אריזות ממותגות

טיפולים אישיים בבית הלקוח
בעקבות הקורונה, עסקים רבים נאלצו לסגור את השערים בפני הלקוחות. אבל אם מוחמד לא יכול לבוא אל ההר, אז ההר יבוא אל מוחמד. אנשי מקצוע כמו קוסמטיקאיות, מעצבי שיער, מדריכי כושר, שפים ומסאג׳יסטים שלא יכלו לקבל את הלקוחות שלהם בבית העסק, סיפקו את השירות שלהם בבית הלקוח. כך הלקוחות יכולים ליהנות מיחס אישי מבלי לחשוש מהידבקות בנגיף, והעסק ממשיך להרוויח גם בזמן הקורונה. כמה פשוט, ככה גאוני.

הדרכות והרצאות בזום
אם יש אפליקצייה שלמדנו להכיר מאז הקורונה, זאת כמובן אפליקציית זום המאפשרת לנהל שיחות וידאו מרחוק לכל מקום בעולם. עסקים רבים זיהו את הפוטנציאל הגלום בזום וסיפקו את השירות שלהם ללקוחות באמצעות שיחות וידאו. כך לדוגמה, קורסי לימוד עברו ממתכונת פרונטלית לשיעורים מקוונים, הרצאות שהצריכו התקהלויות  נערכות כיום בזום, ויש אפילו סטנדאפיסטים שיצחיקו אתכם מבלי שתצטרכו לקום מהמיטה. בזכות אפליקציית זום כל אחד יכול להעביר הדרכה והרצאה און ליין ולתרום מהידע, הכישורים והיכולות שלו.

גבר בשיחת וידאו מול המחשב

מיתוג עסקי
בין אם אתם מחליטים לפתוח עסק חדש ובין אם אתם מעוניינים לשנות את התדמית של העסק, חשוב מאוד שתשקיעו במיתוג עסקי. זהו למעשה השפה העיצובית של העסק שמותירה את הרושם הראשוני על הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. בעזרת השירות של בית הדפוס הדיגיטלי PIX תוכלו לעצב בעצמכם כרטיסי ביקור, נייר לוגו, מוצרי פרסום כמו עטים וחולצות, מדבקות ואריזות למשלוחים, ומגנטים ופליירים לחלוקה ולפרסום. כך תוכלו להפוך את העסק שלכם למותג, להגדיל את המודעות לעסק שלכם ולהצליח בגדול.

 

אז אל תיתנו לקורונה להטביע את הספינה שלכם. נצלו את המשבר כדי להרים מפרש, להוביל את הספינה למקום מבטחים ולגלות איים וארצות חדשות. שיהיה לכם מסע נעים ומוצלח!

קופון הנחה אתר - PIX
תגיות: ,

מאמרים קשורים

צ'קים מודפסים באתר פיקס
המדריך המלא להדפסת צ’קים
עובדים מבלים במשרד
מיתוג מעסיק – כך תהפכו את הארגון שלכם לנחשק
תפריט