המדריך המלא לפלייר המושלם!

בעבר פליירים היו הפרסום האולטימטיבי לכל עסק שמכבד את עצמו. לפעמים נדמה שבזמנינו הפליירים כבר לא רלוונטיים. כיום, יש פחות פרסומים מסוג זה ויותר פרסומים בדיגיטל. האמנם?
כאשר אתם בוחרים לפרסם את העסק שלכם ישנן עשרות אפשרויות שעומדות לפניכם. אבל איך תדעו שהפרסום שלכם יבלוט לעומת אחרים? כיצד תהיו בטוחים שקהל היעד שאליו אתם מכוונים הביט בפרסום שלכם ולא המשיך הלאה?
באינטרנט זה טיפה יותר קשה ממה שחושבים, הרשתות החברתיות מוצפות בפרסומות ועם זאת גם אתרי חדשות וכדומה. הקהל הישראלי כבר מדלג ומדפדף מרוב כמות הפרסומות הלא הגיונית. פליירים לעומת הפרסום הדיגיטלי נותנים מענה אנושי ולא קר ומרוחק.
כאשר הלקוח הפוטנציאלי יקבל פלייר שרלוונטי אליו (ניגע בזה בהמשך) אין שום סיכוי שהוא לא יקרא. הפליירים מבטיחים לכם שהלקוח הפוטנציאלי יביט ויחשוב עם עצמו אם הוא רוצה לקבל את השירות או המוצר שלכם.

פליירים

כאשר אתם מחליטים לייצר פליירים עבור העסק ישנם מספר דברים שצריך לחשוב עליהם-

עיצוב: החוק הראשון בשיווק הוא שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, אם בפעם הראשונה הלקוח לא מתחבר, בפעם השנייה זה בטוח לא יקרה – אם לא תדעו למשוך את העין של הלקוח, סביר להניח שהפלייר ימצא עצמו בפח ולכן העיצוב משחק תפקיד גדול. העין האנושית לא אוהבת הרבה מסרים וגם לא אוהבת ישירות מוגזמת. אז מה חשוב? מה צריך לשים במרכז? העיצוב צריך לדבר בשפה של העסק שלכם, אם העסק צבעוני וצעיר אז רצוי להשתמש בצבעים אדומים או ורודים, אם העסק יותר אלגנטי אז מומלץ לעצב אותו בצבעי שחור לבן או כחול.

הגופן: עליו להיות ברור וקריא עם כמה שפחות קשקושים, כאשר תבחרו בגופן שהוא יפה אך לא קריא, פספסתם את ההזדמנות לגרום ללקוח להיות בצד שלכם. מעבר לצורת הגופן גם חשוב לשים לב לגודל, מומלץ להשתמש לכותרות בגודל 18 ולטקסט בין 14 ל- 12 כמובן שזה תלוי כמה מלל תכניסו לפלייר. אם בחרתם לשים שתי שורות אז רצוי להגדיל את הטקסט, קחו בחשבון שהלקוח צריך להצליח לקרוא בקלות.

פלייר מודפס

הדגשות: הכותרות צריכות להיות מודגשות. אם יש לכם מבצע / מוצר שאין לאף אחד אחר, חשוב להדגיש כדי למשוך את העין של הלקוח לשורה המודגשת. אל תדגישו כל מילה שנייה בפלייר כי ברגע שיש הדגשות מיותרות זה גורם לבלגן וחוסר עניין בעיני הלקוח.

תוכן: שאלו את עצמכם האם תוכן הפלייר מדבר ללקוחות פוטנציאלים? אולי יש יותר מדי מלל? השפה גבוהה מדי? התוכן עצמו לא פחות חשוב מהעיצוב. כאשר הלקוח כבר איתכם, צריך לגרום לו להסתקרן עוד יותר, לכן התוכן שתבחרו משחק תפקיד ראשי בהחלטה של הלקוח.  לא כל הפליירים צריכים לתקשר מבצעים והטבות. כאשר ניתן ללקוח טיפים חינמיים, נגרום לו להתחבר לעסק יותר.

גודל הפלייר:

באיזה גודל כדאי לבחור לפלייר? קטן? גדול? בינוני? במקרה הזה הגודל כן קובע! כאשר הפלייר שלנו יהיה בגודל של שלט חוצות או קטן כמו סימניה איבדנו את הלקוח. כאשר הפלייר לא פרקטי ואי אפשר להחזיק בו בצורה נוחה הלקוח יוותר וימשיך הלאה. הגודל הסטנדרטי והמומלץ ביותר הוא 14.821X ס”מ.

הדברים הבסיסיים ביותר שחייבים להיות בכל פלייר –

  • שם העסק: הדבר החשוב ביותר בפלייר!
  • כתובת: כאשר הלקוח ירצה לבוא לבית העסק ולרכוש הוא יצטרך כתובת נכונה.
  • זמני פעילות: מומלץ לציין זמני פעילות של העסק על מנת שהלקוח לא יגיע למקום סגור.
  • טלפון: רצוי לשים שני מספרי טלפון, אחד של העסק ושני של בעל העסק.
  • מייל: ניתן לצרף אל הפלייר גם מייל נכון ועדכני.
פליירים עם קיפול

סוגי הפלייר

יש 3 סוגי פליירים שבטוח נתקלתם בהם:

  1. פלייר ללא קיפול: הפלייר הסטנדרטי שכולנו מכירים, הפלייר קצר, ברור וספציפי.
    למסר פשוט וחד משמעי
  2. פלייר עם קיפול אחד: הוא כמו ספר קצר מאוד, בעל עמוד אחד שחצוי לשניים. הוא אלגנטי יותר, מקצועי ונותן תחושה שיש על מי לסמוך. מעבר לתחושות שהוא מעביר הוא גם יכול להכיל יותר מלל ולעשות “יחסי ציבור” טובים יותר לעסק שלכם.
  3. פלייר עם 2 קיפולים: הפלייר העשיר ביותר ולרוב הלקוח יסתקרן אפילו יותר, יש לו חזית, גב ו4 עמודות פנים. הפלייר מכיל הרבה יותר מלל מהפליירים האחרים וצורת הקיפול תיצור סקרנות אצל הלקוחות. תוכלו גם להוסיף תמונות של מוצרים או של בית העסק עצמו על גבי הפלייר ועדיין יהיה מקום להסברים ומבצעים.
פלייר ללא קיפול

כיום יש מגוון שיטות לפרסום בדיגיטל, אחת מהן היא לאפשר לפרסום להגיע בדיוק לקהל יעד שאליו אתם מכוונים, אבל עם קצת מחשבה ותכנון תוכלו לקבל את אותו האפקט גם מפרסום בפליירים!

החלוקה תלויה בתחום העסק שלכם, נסו להבין מתי הכי רלוונטי עבור העסק שלכם לייצר את הפליירים ובאיזה אזורים נכון לחלק אותם. לדוגמא, כאשר קהל היעד הוא סטודנטים האזור המתבקש יהיה באוניברסיטאות ובמכללות. במקרים בהם מדובר על מותג אופנה, כדאי לחלק באזורי קניונים ומרכזי קניות. במידה ומדובר על חלוקת פליירים עבור ציוד לימודים זה יעשה סמוך לתקופת ההכנות לחזרה לבית הספר.

לסיכום, עיצוב פליירים מהווה חלק בלתי נפרד מפרסום המותג! שימו לב לכל פסיק, נקודה ושורה. תשקיעו את מירב המאמצים על מנת שהפלייר יהיה נגיש וברור. אל תשכחו לחלק את הפליירים לקהל היעד שאליו אתם מכוונים. פלייר לא עושים ביום אחד, קחו לכם כמה ימים על מנת להיות בטוחים איזה עיצוב נכון עבור המותג הפרטי שלכם וכאשר תעשו זאת, התוצאות לא יאחרו לבוא.

תגיות: ,

מאמרים קשורים

מוצרי שיווק וקידום מכירות אופליין
האם גם בפרסום הדפוס גובר על דיגיטל? הקאמבק הגדול של שיווק אופליין
מוצרי דפוס
מיתוג נכון לעסק מתחיל כאן!
תפריט