בחירת נייר לדפוס – המדריך המלא לגדלים ומשקלים

נייר לדפוס – כל מה שצריך לדעת על גדלים ומשקלים של ניירות והשימוש הנכון בהם.

כבר לפני 5,500 שנה, ישנן עדויות לשימוש בנייר. המצרים הקדומים ייצרו נייר מהצמח גומא פפירוס, שהיה שכיח במצרים העתיקה באותה עת. ייצור הנייר המודרני החלה בשנת 105 לספירה בסין, ובמאה ה-13 הוא נפוץ על ידי הערבים לכל רחבי אירופה. כיום מיוצרים בעולם יותר מ-300 מיליון טונות של נייר מדי שנה, המשמש למגוון רחב של מוצרי דפוס כמו גלויות, בלוק כתיבה, פליירים וברושורים, פוסטרים, מעטפות ומחברות. אז אילו גדלי נייר קיימים ומהו הגודל המתאים לכל מוצר דפוס? על כך במאמר הבא.

בחירת גודל הנייר להדפסה

רוב מידות הנייר ברחבי העולם מוגדרות לפי תקן ISO 216. בתקן זה קיימות שתי סדרות של גדלי דפים: A ו-B. סדרת A היא הנפוצה ביותר בישראל והיא נעה בטווח שבין גודל A0 ועד לגודל A10. ככל שהספרה שליד האות A גדולה יותר, כך גודל הנייר יהיה קטן יותר. כלומר דף A0  הוא הדף הגדול ביותר שקיים בסדרה, בעוד שדף A10  הוא הדף הקטן ביותר. לפניכם כמה מהגדלים הנפוצים ביותר בתחום מוצרי הדפוס:

מוצרי דפוס מאתר פיקס

גודל A4 –   זהו הגודל הסטנדרטי של נייר המשמש להדפסה במדפסת ביתית. גודלו  21×29.7סנטימטר. גודל זה משמש להדפסה של מסמכים שונים, פנקסי חשבוניות, פולדרים, נייר מכתבים ובלוק כתיבה.

גודל A5- זהו גודל המהווה חצי מגודל A4 –  14.8X21סנטימטר. גודל זה מתאים להדפסה של פליירים וברושורים, להדפסת מחברות, יומן שבועי ולוחות שנה קטנים.

גודל A3 – זהו גודל כפול מגודל A4 – 29.7X42 סנטימטר. בתי עסק נוהגים להשתמש בנייר בגודל זה לצורך הדפסה של לוחות שנה גדולים, פוסטרים, רולאפים, ברושורים מקופלים ועוד.

גודל A6 – נייר בגודל A6 הוא קטן יחסית –  10.5X14.8סנטימטר. הגודל הקומפקטי שלו אידיאלי להדפסה של מוצרים דפוס קטנים יותר כמו גלויות.

מוצרי דפוס מאתר פיקס

משקל הנייר להדפסה

לצד גודל הנייר, קיים גם מושג הנקרא משקל הנייר. המשקל של נייר מתייחס לכל שטח מרובע של שטח הנייר. כדי לחשב את המשקל בק”ג של ניירות, יש להכפיל את משקל הגיליון /1000, להכפיל אותו ברוחב הגיליון/100 ולהכפיל באורך הגיליון/ 100. ככל שהמשקל של הנייר גדול יותר, כך הנייר עבה יותר.
לפניכם כמה ממשקלי הניירות הנפוצים והשימוש בהם:

מוצרי דפוס

80-100 גרם: זהו נייר דק המשמש להדפסה של מסמכים במדפסת הביתית או לצרכי המשרד, להדפסה של דפים עבור בלוק כתיבה, מחברות ויומנים.

110-120 גרם: נייר עבה יותר המשמש בעיקר להדפסה של מכתבים.

130-170 גרם: נייר כבד ועמיד יותר המיועד להדפסה של פוסטרים, עלונים, פליירים ולדפי ספרים.

170-200 גרם: זהו נייר עבה יחסית המתאים להדפסה של פוסטרים יוקרתיים או פליירים דו צדדים.

200-300 גרם: משקל נייר זה משמש להדפסה של גלויות וכרטיסי ביקור.

מתלבטים בקשר לבחירת הניר לדפוס ? התייעצו עמנו

לסיכום, קיימים מגוון רחב של משקלים וגדלים לנייר. אנחנו ב-PIX מזמינים אתכם להתייעץ עמנו על מנת שנסייע לכם לבחור את המשקל והגודל של הנייר המתאים ביותר למוצר ההדפסה לו אתם זקוקים ולצרכים שלכם.

קופון הנחה אתר - PIX
תגיות:

מאמרים קשורים

כרטיסי ביקור
5 טעויות נפוצות בעיצוב מוצרי דפוס לעסק
תפריט