המילון המלא למונחי הדפוס

דפוס נחשב לטכנולוגיה עתיקת יומין שהשורשים שלה החלו כבר בשנת 2000 לפני הספירה באי כריתים. הראשונים שעסקו בהדפסה היו הסינים ומי שהמציא את הדפוס המודרני היה יוהאן גוטנברג בשנת 1436. מאז הפכו שירותי בית דפוס לשימושיים מאוד עבור עסקים ולקוחות פרטיים. בשנים האחרונות הדפוס המסורתי פינה את מקומו לטובת בית דפוס דיגיטלי המספק שירותי דפוס אונליין מהירים ונוחים. אז אם אתם מעוניינים להדפיס פליירים וברושורים, כרטיסי ביקור, תפריטים, מוצרי קידום מכירות או הזמנות לחתונה, כדאי מאוד שתכירו את מונחי עולם הדפוס הדיגיטלי. כך תוכלו להבטיח שהמוצר המודפס שלו אתם זקוקים יתאים לצרכים שלכם.  לפניכם מילון מונחי הדפוס השלם:

מושגים מעולם הדפוס

דפוס דיגיטלי
זוהי שיטת דפוס מתקדמת שמאפשרת להדפיס מהמחשב ישירות לנייר. במסגרת שיטה זו, אין שימוש בגלופות או בלוחות דפוס. בית דפוס דיגיטלי מציע את השיטה הזו בדרך כלל עבור הדפסה של עד אלף יחידות.

דפוס אופסט

זהו דפוס שנחשב לאיכותי מאוד והוא מתבצע באמצעות לוחות בשיטת פרוצס. דפוס אופסט מיועד להדפסה של מעל אלף יחידות.

מדפסת פלוטר
זוהי מערכת ממוחשבת שמיועדת ליצירת פלט מתאר גרפי של עבודת הדפוס לה אתם זקוקים.

הדפסה דיגיטלית
זוהי שיטת הדפסה מהירה מאוד המאפשרת להדפיס עד אלף עותקים בתוך זמן קצר.

למינציה
כדי לחזק ולגרום לנייר להיות גמיש יותר, נוהגים לצפות את הנייר בשכבת ניילון הנקראת למינציה. ניתן להשיג למינציה בגימור מט או מבריק.

גדלי נייר
הנייר בא בגדלים שונים בהתאם לצרכים שלכם. כאשר אתם מתכננים עבודת הדפסה, יש לקחת בחשבון את כמות הפעמים שגודל העבודה שלכם נכנס לאותו גיליון.

פורמטים של צבעים
קיימים שני פורמטים של צבעים בעולם הדפוס: CMYK ו-RGB. תהליך ההדפסה בפורמט CMYK מבוסס על ארבעה צבעי יסוד – סיאן (Cyan), מג’נטה (Magenta), צהוב (Yellow) ושחור (Black). תמונה או כל אלמנט גרפי צבעוני באתרי האינטרנט מבוסס על פורמט RGB ומורכב משלושה צבעים: אדום (Red), ירוק (Green) וכחול (Blue).

צבעי פנטון
צבעי פנטון זו שיטה לרישום צבעים שפותחה בשנות ה-60 על ידי בית דפוס פנטון. קיימים מעל 1100 צבעי פנטון שכולם מבוססים על 512 גוונים של צבעים. גוונים אלו עורבבו משמונה צבעי יסוד, צבע לבן וצבע שחור.

כריכה קשה
זוהי כריכה שמורכבת מנייר חיצוני מודפס. בית הדפוס מדביק את הנייר על קרטון עבה שעוביו 2-3 סנטימטר.

כריכה רכה
זוהי כריכה עשוה מנייר שאינו קשיח. הנייר מודבק לגיליונות הפנים של החוברת או הספר.

כריכת סיכות
כריכה הדומה לכריכת מחברת אותה מהדקים באמצעות סיכות.

גלופה
גלופה היא תבנית דפוס בה משתמשים בהדפסה טיפוגרפית. מדובר בדובר בתבנית בולטת של כתב ראי ואשר לוחצים אותה על גבי הנייר.

גיליוטינה
זוהי מכונה שתפקידה לחתוך את הנייר.

גליון
גליון הוא דף של נייר המיועד להדפסה.

חצי גליון
קיימים גליונות בגדלים שונים. כך למשל, גודלו הסטנדרטי של גליון נייר הוא 100 על 70 ס”מ, בעוד שגודלו של חצי גליון הוא 70 על 50 ס”מ.

מכונת דפוס

עובי הנייר
עובי הנייר נקבע לפי המשקל של הנייר. משקל הנייר נמדד לפי גרם למטר רבוע. ככל שהנייר עבה יותר, כך עלותו גבוהה יותר.


נייר עם טקסטורה
זהו נייר שמגיע מבית הדפוס עם דוגמה של ריבועים, פסים או עם טקסטורה תלת ממדית כמו טקסטורה דמוית בד. בשל הטקסטורה שלהן, ניירות אלו נחשבים ליקרים יותר מניירות רגילים.

נייר כרומו מבריק
זהו נייר הנפוץ ביותר לצרכי דפוס. נייר כרומו מבריק מתאים להדפסה דו צדדית.

נייר כרומו מט
ניתן להשיג נייר כרומו בגימור מט או מבריק. נייר כרומו מט הוא נייר משויף ללא עץ מצופה בלכה. יש בו פחות ברק לעומת נייר כרומו מבריק.

לכה סלקטיבית
אם ברצונכם להבליט אלמנט מסוים בעיצוב המוצר המודפס, ניתן למרוח לכה סלקטיבית – שכבה מבריקה ועבה על הנייר.

מדבקות ויניל
ויניל הוא פולימר. מדבקות ויניל אלו מדבקות עשויות משכבת פולימר דקה מאוד. מדבקות אלו גמישות ואלסטיות, ויחד עם זאת קשה לקרוע אותן כך שהן מתאימות לשימוש לאורך זמן.

רזולוציה
רזולוציה זהו מדד לרמת הפירוט ולחדות שבתמונה בהתאם למספר הפיקסלים הקיימים בתמונה. הרזולוציה האידיאלית לדפוס היא DPI300.

מוצרי קד”מ
קד”מ זה ראשי תיבות של קידום מכירות. מוצרי קד”מ אלו מוצרים מודפסים ושימושיים כמו עטים, כובעים וכוסות שניתן למתג אותם עם הלוגו ושם העסק. חברות נוהגות להעניק מוצרי קד”מ לעובדים או ללקוחות.

מוצרי דפוס מאתר - PIX

אז אחרי שהבנתם כמה מהמושגים העיקריים של בית דפוס דיגיטלי, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לאתר PIX מבית דפוס בארי – מפעל הדפוס המוביל בישראל המספק שירותי הדפסה ודיוור מתקדמים. אנו ב-PIX מציעים שירותי דפוס אונליין של מגוון מוצרי דפוס שיסייעו לכם בקידום ומיתוג העסק שלכם. כנסו עכשיו לאתר של PIX ותוכלו להדפיס את כל מוצרי הדפוס במקום אחד מבלי לצאת מהבית.

קופון הנחה אתר - PIX

מאמרים קשורים

פליירים וברושורים
מה ההבדל בין פליירים לברושורים?
כרטיסי ביקור
5 טעויות נפוצות בעיצוב מוצרי דפוס לעסק
תפריט