מה ההבדל בין פליירים לברושורים?

פליירים וברושורים הם שני מוצרי דפוס שיכולים לקדם את העסק שלכם ולסייע לכם בהרחבת מעגל הלקוחות שלכם. אבל מה בעצם ההבדל בין השניים? הכל בכתבה הבאה

פלייר עם קיפול

פרסום העסק שלכם הוא מהלך שאתם חייבים לעשות כדי להגדיל את ההכנסות ואת קהל הלקוחות שלכם. זו הדרך להעלות את המודעות של הלקוחות הפוטנציאליים לקיומו של העסק ולתועלת שמעניקים המוצרים או השירותים שלכם. בעידן של ימינו, עסקים רבים מסתמכים בעיקר על שיווק דיגיטלי. הם משקיעים בקידום אורגני וקידום ממומן של אתר האינטרנט שלהם, שולחים ניוזלטרים ומנהלים עמוד עסקי ברשתות החברתיות. לצד היתרונות הרבים של שיווק דיגיטלי, שיטת פרסום מסורתית כמו חלוקת פליירים וברושורים היא עדיין דרך טובה להגדיל את המכירות שלכם.

בעזרת פליירים וברושורים ניתן לפנות גם לקהל יעד מאותגר טכנולוגית שלא מתמצא בגלישה בסמארטפון, כמו למשל בני הגיל השלישי. פליירים וברושורים הם מאוד פרקטיים – קל לייצר ולהפיץ אותם ואין צורך להשקיע תקציבי עתק על שימוש בשיטת שיווק שכזו. בניגוד לבאנרים שקופצים רגע אחד במסך המחשב שלנו ואז נעלמים, ניתן לשמור פליירים וברושורים ולעיין בהם בכל עת. בנוסף לכך, ניתן להפיץ את הפליירים והברושורים בהתאם למאפיינים דמוגרפיים של קהל היעד שלכם, כמו למשל מיקום גיאוגרפי. אז אחרי שסקרנו את היתרונות של פליירים וברושורים, נשאלת השאלה מה בעצם ההבדל ביניהם? שניהם מוצרי דפוס ומוצרי פרסום שמטרתם לקדם מכירות של עסקים, ובכל זאת יש כמה הבדלים בין ברושורים לבין פליירים.

פלייר ללא קיפול

פליירים

הפליירים הפופולריים ביותר לרוב מורכבים מדף בודד אחד בגודל A5, מלבני ושטוח, אולם קיימים גם פליירים עם קיפול אחד או שני קיפולים אשר נותנים מידע מקיף יותר על העסק. ניתן להדפיס על הפלייר בצד אחד או משני הצדדים, בהתאם לבחירתכם. ניתן להדפיס את הפליירים בגדלים שונים אך הכי חשוב שיהיו נוחים לאחיזה. בשל היותם מורכבים מעמוד אחד, פליירים מיועדים להעברת מסר שיווקי קצר ותמציתי. הם לרוב כוללים תמונה אחת, מידע קצר ופרטים ליצירת קשר. בשל שטחם המוגבל, יש לוודא שהפלייר הוא מדויק וברור ככל האפשר. עסקים עם תוכן מורכב יותר שצריכים להשתמש במסר שיווקי ארוך ומפורט יבחרו בדרך כלל בפלייר עם קיפול אשר מכיל בתוכו מקום למידע רב. לפליירים יש אורך חיי מדף קצר לעומת ברושור, ולכן בדרך כלל חוסכים על איכות הנייר והדיו ומדפיסים את הפלייר על דף פשוט וזול יחסית. על מנת להסב את תשומת לבם של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם תוכלו אף לצרף להם גלויה אישית, אך שימו לב! חשוב שעיצוב הפלייר יהיה מספיק בולט לעין. לצד המסר השיווקי, הנראות של הפלייר משמעותית מאוד ויש להקפיד עליה. בדרך כלל משתמשים בפליירים כדי לפרסם פתיחה של עסק חדש כמו חנויות, מסעדות ומועדונים, או על מנת להכריז על מבצעים, מוצרים חדשים וימי מכירות מיוחדים. ניתן להפיץ את הפליירים בתיבות דואר, במרכזי קניות, בתערוכות, באירועים, בירידים, בכנסים, בכניסה לבית העסק שלכם או לצרף אותם למגזינים ועיתונים.

הדפסת תפריטים

ברושורים
ברושורים
או בשמם השני – עלונים, הם דפים יחידים של נייר מודפס עם קיפולים מיוחדים או כנפיים נפתחות. ניתן לעצב ברושור במגוון עיצובים וצבעים, ולהדפיסו בגדלים שונים בהתאמה אישית. הברושור חייב להיות באיכות מעולה משום שיש לו חיי מדף ארוכים יותר לעומת חיי המדף של הפלייר. הברושורים הם מעין כרטיס הביקור הוויזואלי של העסק שלכם. לכן, חשוב מאוד להשקיע בעיצוב הברושור, לוודא שאין שגיאות כתיב ודקדוק בטקסט אותו אתם מדפיסים, שהמסר השיווקי שלו מותאם לקהל היעד שלכם ושהוא קורא לפעולה. בדרך כלל מדפיסים את הברושורים על דפים גדולים יותר מדף של פלייר, שכן בברושור מכניסים תוכן רב יותר. דפי הברושורים הם לרוב עבים יותר מפליירים, עמידים בפני לחות ודהיית צבע, ולכן הדפסתם יקרה יותר מהדפסת פליירים. כדי להצדיק את עלויות הייצור הגבוהות יחסית של הברושור, לרוב חלוקת הברושורים היא מבוקרת ומוגבלת יותר מהפצת הפליירים. בדרך כלל הברושור נמסר ללקוח פוטנציאלי בידי איש מכירות, לאחר שהלקוח הפוטנציאלי הביע עניין במוצר או בשירות שמציע העסק. הברושורים הם דרך נהדרת לספק מידע נרחב יותר על העסק שלכם לעומת פלייר. למשל, אם יש לכם מסעדה תוכלו להדפיס על הברושור את התפריט שלה.

פליירים וברושורים אתר - PIX

אז מה עדיף – פליירים או ברושורים?

גם לפליירים וגם לברושורים יש יתרונות רבים, ולשניהם יש פוטנציאל גדול בקידום העסק שלכם. למעשה, העסקים המצליחים ביותר הם כאלה שמשתמשים גם בפליירים וגם בברושורים כדי להגדיל את המכירות. זוהי שיטת שיווק שמוכיחה את עצמה בכל פעם מחדש. ניתן לשלב את שניהם בקמפיין הפרסום שלכם, או לבחור באחד מהם לשיווק העסק ובשני כדי לתת את המידע הנוסף שהלקוח צריך, בהתאם למטרה שאתם רוצים להשיג.

עיצוב פליירים וברושורים

אם יש לכם כבר לוגו של העסק ואת התוכן אותו תרצו להעביר בפלייר, כל מה שנותר לכם הוא להוסיף אותם על גבי הנייר. ב PIX – בית דפוס דיגיטלי אונליין באינטרנט תוכלו לעשות זאת בקלות בעזרת העורך הגרפי וערכות העיצוב שבאתר. הפליירים והברושורים שתעצבו ישלחו עד אליכם וכל התהליך הופך להיות פשוט מתמיד.

מאמרים קשורים

כרטיסי ביקור
5 שאלות שצריך לשאול לפני שבוחרים באחת מערכות העיצוב שלנו
מונחי דפוס - אילוסטרציה
המילון המלא למונחי הדפוס
תפריט