מיתוג מעסיק – כך תהפכו את הארגון שלכם לנחשק

יותר ויותר ארגונים מבינים שחשוב להשקיע במיתוג עסק, על מנת לחזק את הנאמנות של העובדים וכדי למשוך עובדים פוטנציאליים מוכשרים. לפניכם כל הדרכים כיצד לטפח תדמית חיובית לארגון שלכם.

בשנים האחרונות, ארגונים קטנים וגדולים כאחד, מבינים את החשיבות של מיתוג מעסיק להצלחת העסק שלהם. מיתוג מעסיק הוא למעשה מכלול המחשבות, הרגשות והציפיות שיש לעובדים הקיימים ולעובדים הפוטנציאליים לגבי הארגון שלכם. בעולם התחרותי של ימינו, התחרות בין המעסיקים היא עצומה וכל ארגון נלחם להשאיר בשורותיו את העובדים הטובים שלו ובמקביל למשוך עובדים חדשים שיתרמו מהכישרון, הניסיון והיכולות שלהם לארגון.

הדרך לעשות זאת היא באמצעות יצירת תדמית חיובית והפיכת הארגון שלכם למקום עבודה נחשק, כזה שכל מחפש עבודה חולם להתקבל אליו והעובדים במקום מרגישים ברי מזל שזכו לעבוד בו, כדי להגשים את המטרה הזאת, עליכם לבנות מיתוג מעסיק.

קופון מיתוג מעסיק
מדוע חשוב להשקיע במיתוג מעסיק?

ממש כמו שארגון צריך להשקיע במיתוג עסקי שימשוך את הלקוחות ויבדל את עצמו מהמתחרים, כך יש צורך להשקיע במיתוג מעסיק. מחקרים מצאו כי 85% ממחפשי העבודה בוחנים את המוניטין של החברה לפני שהם שולחים קורות חיים. חברות שיש להן מיתוג מעסיק חזק מצליחות לגייס עובדים חדשים במהירות כפולה, לעומת חברות שאין להן מיתוג מעסיק מוצלח. בנוסף לכך, הן מצליחות לגייס מועמדים מתאימים יותר לארגון, הן חוסכות 50% מהעלות הכספית של גיוס עובדים חדשים, מאבדות 40% פחות עובדים חדשים לטובת חברות אחרות, ונהנה מצמצום של 28% בתחלופת עובדי החברה.

חברות שיש להן תדמית חיובית ושמטפחות את מיתוג המעסיק שלהן, יכולות לגייס בקלות רבה יותר מועמדים איכותיים שיובילו את הארגון להצלחה. בחברות אלו העובדים שבעי רצון ממקום העבודה, חדורי מוטיבציה ולכן גם הפרודוקטיביות שלהם עולה. מיתוג מעסיק לא רק משפיע על העובדים בארגון או על העובדים הפוטנציאלים, אלא מסייע לחזק את התדמית של הארגון גם בעיני הלקוחות והספקים.

ניהול משאבי אנוש
אז כיצד ניתן לבנות מיתוג מעסיק?

בחינת החוזקות שלכם

ראשית, עליכם לחשוב מהן הסיבות שהופכות את הארגון שלכם למקום עבודה אידיאלי. האם אתם מעניקים תנאים טובים לעובדים שלכם כמו שכר גבוה, טיולים בחו”ל, ארוחות צהריים או עורכים אירועי חברה? מומלץ לערוך סקר בקרב העובדים בחברה שלכם כדי לבחון מהן הסיבות שבגללן בחרו לעבוד אצלכם ומדוע הם נשארים אצלכם. בנוסף, מומלץ לבדוק עם מועמדים פוטנציאליים שפנו אליכם, מדוע החליטו להגיש מועמדות דווקא בארגון שלכם. כך תוכלו להבין מה הופך את הארגון שלכם למקום עבודה נחשק.

מציאת הבידול
עליכם להבין מה מבדיל אתכם מהמתחרים, ומה יגרום לעובדים שלכם להישאר נאמנים לכם ולא לעזוב לחברה מתחרה. מדי שנה מתפרסם דירוג מגזין TheMarker ו-CofaceBDI של 100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן בישראל. בשנת 2020 לדוגמה, הייתה זו חברת הייטק מיקרוסופט שקטפה את המקום הראשון. אחד הדברים שמבדלים את מיקרוסופט לעומת חברות אחרות, הם תנאי העסקה של החברה בזמן הקורונה. עם תחילתו של המשבר, אפשרה החברה לעובדים לקחת חופש של עד 12 שבועות על חשבון המעסיק כדי להתמודד טוב יותר עם המצב החדש. נסו לחשוב מה אתם יכולים להציע לעובדים שלכם שהם לא ימצאו בארגון אחר.

משחקים באירוע חברה

מתנות ממותגות לעובדים
דרך נוספת ויעילה במיוחד לחזק את הנאמנות של העובדים ואת תחושת הגאווה שלהם למקום העבודה, היא באמצעות מתנות ממותגות לעובדים. זה יכול להיות ציוד משרדי כמו עטים, מחברות מעוצבות, כוסות, קופסת ממתקים, תיקים, כובעים, חולצות ועוד. בכל מתנה כזאת יופיע הלוגו שלכם עם סלוגן החברה. המתנות האלו לא רק יעניקו לעובדים תחושה שאכפת לכם מהם, אלא יעצימו את תחושת השייכות שלהם לארגון. כאשר הם ישתמשו באחד ממוצרי הפרסום וקידום המכירות האלו, העובדים שלכם ישמשו כמעין שגרירים של המותג. עובדים פוטנציאליים עשויים להבחין באותן מתנות שימושיות, וכך מיתוג המעסיק שלכם יתחזק.
ניתן להביא את המתנות האלו בחגים, באירועי חברה, או פשוט להניח את המתנות של שולחן העובדים. מומלץ להעניק את המתנות הממותגות גם למועמדים פוטנציאליים שמגיעים לראיון עבודה וללקוחות שלכם, וכך לחזק עוד יותר את התדמית שלכם. אנחנו ב-PIX נשמח להדפיס עבורכם מגוון רחב של מתנות ממותגות בהתאם לתקציב ולצרכים שלכם.

קידום ברשתות החברתיות
הרשתות החברתיות, כמו פייסבוק ואינסטגרם, הן פלטפורמה נהדרת לחיזוק מיתוג המעסיק שלכם. נצלו את העמוד העסקי שלכם להעלאת פוסטים המציגים את היתרונות שלכם כמקום עבודה, את אירועי החברה שאתם עורכים ואת כל מה שהופך את הארגון שלכם למקום שכיף לעבוד בו. עודדו את העובדים שלכם לשתף בעמוד העסקי תמונות חיוביות מחיי העבודה שלהם, כך תצליחו למשוך עובדים חדשים וגם לשמר את הוותיקים.

לסיכום, חשוב מאוד שתהיו מודעים למיתוג המעסיק שלכם. יש לכך השפעה עצומה על הצלחת הארגון שלכם. באמצעות בניית מותג מעסיק חזק, תוכלו גם אתם להפוך את הארגון שלכם למבוקש, ומי יודע? אולי בשנה הבאה גם העסק שלכם יגיע לרשימת 100 מקומות העבודה המומלצים ביותר בישראל.

מוצרי דפוס אתר - PIX

מאמרים קשורים

מכונת דפוס מתקדמת
טרנדים בעולם הדפוס
חווית Unboxing בלתי נשכחת
כך תיצרו חווית Unboxing בלתי נשכחת למוצרים שלכם
תפריט