צבעוניות של מותגים מצליחים

בעולם שלנו, יש אין ספור מותגים וחברות מצליחות. ממסעדות ועד חנויות בגדים, מחברות הייטק ועד חברות ניקיון.
לכל מותג יש ייחוד וצבעים משלו. הצבע שתבחרו למותג הפרטי שלכם הוא עניין קריטי. חשוב לא לבחור את הצבע שיפה בעיניכם, אלא את השפה שהמותג שלכם מעביר. צבע תופס מקום גדול והבחירה שלו מאוד חשובה לקידום המותג. נשאלת השאלה, איך נדע איזה צבעים מתאימים לעסק שלנו? הרי לכל צבע יש משמעות שונה והוא משדר ערכים אחרים עבור הלקוחות שלנו.

אישה עובדת מול מחשב

לכל צבע משמעות משלו

כחול – חברות כמו קופות חולים, בנקים, ביטוחים והייטק, נוטות לבחור בצבע הכחול. אם ידעתם או לא, כחול הוא אחד הצבעים הסמכותיים ביותר. הוא משדר רצינות, כנות ואמון. לכן חברות אלו בוחרות בצבע זה על מנת לקשור את התכונות האלה למותג שלהן.

לבן – צבע המשדר ניקיון וטוהר. בבתי מלון למשל- המצעים של המיטה תמיד יהיו לבנים. החברות שיבחרו בצבע הלבן אלו חברות שרוצות לשדר ניקיון, טיפוח, חופש, גן עדן, שלווה, רוגע, אמונה ושלמות.

ורוד- משתייך כמעט תמיד לנשים: חברות הלבשה תחתונה, משחקים, איפור וחנויות פיצ’יפקס. אז למה הן בוחרות דווקא בורוד? מכיוון שורוד משדר שובבות, רומנטיקה, תמימות ושמחה.

שחור – לצבע השחור יש משמעויות רבות: הוא מסמל יוקרה, עושר, מסתורין וחוזק. השחור תמיד מעורר רגשות חזקים ולא משאיר אותנו אדישים.

ירוק – הצבע הירוק מעביר לנו תחושת התחדשות, טבע, בריאות וטריות. לכן מי שמרבה להשתמש בצבע הן חברות סופר מרקט וחנויות אורגניות.

מברשות צבע

שימוש בצבעים על ידי מותגים

McDonald’s

אחת הדוגמאות היפות ביותר הוא המותג: McDonald’s.
במשך שנים צבעי המותג האייקונים הם צבעי אדום וצהוב. צבעים אלו מעניקים תחושה של תשוקה, תאווה, אהבה, פיתוי ואנרגיה. כשהעולם התקדם לטרנד הבריאות והבין את הנזקים של המזון המהיר, McDonald’s היו בצרות. הם בחרו לשנות את הצבע האדום לירוק. למה דווקא ירוק? כי ירוק מעביר טבע ובריאות. כמובן שהיו עוד שינויים בדרך ולא רק הצבע שינה להם את המיתוג. הבחירה לשנות את הרקע האדום לרקע ירוק מעבירה לנו נקודה חשובה. צבעים הם פרט חשוב שמעביר ללקוחות שלנו מסרים סמויים.

Coca cola

קוקה קולה היא אחת החברות הגדולות בעולם. יש להם מותג יפיפה ובעלות על השם “קולה” שכולנו אומרים לפחות פעמיים ביום. ברוב הפעמים חברות של משקאות קרים נמנעות מלהשתמש בצבעים חמים כמו אדום וצהוב. אותן חברות יבחרו להשתמש בצבעים קרים כמו כחול. קוקה קולה רצו לבלוט והם בהחלט בלטו עם הבחירה בצבע האדום, בחירה שהיא מעניינת ואמיצה. הם בהחלט לקחו סיכון, אבל לקוקה קולה יש סוד קטן, בכל הפרסומות ושלטי החוצות תמיד האדום יהיה מכוסה בטיפות מים שקופות כדי להעביר תחושה של קור. בשלטים ופירסומות לעולם לא תראו שלט ללא הטיפות השקופות. כלומר, אם אתם לא “קוקה קולה” תחשבו פעמים לפני שאתה בוחרים בצבע חם למוצר קר.

Gett 

חברת מוניות דיגיטלית המאפשרת הזמנה מונית דרך הנייד בלבד. בחירת הצבעים שלהם גאונית! הצבעים של GETT הם צהוב ושחור. למה? כי צהוב מסמל את הצבע האייקוני של מוניות ברחבי בעולם. באופן זה החברה מייצרת זיהוי ברור וחד משמעי עם תחום הפעילות שלה. חוץ משלטי החוצות של החברה גם הצבעים באפליקציה עצמה הם צהוב שחור ולבן. החברה לקחה את הצהוב והפכה אותו לסימן ההיכר שלה.

מוצרי דפוס ממותגים
טיפ לסיום: לפני שאתם בוחרים את הצבע למותג שלכם תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות :
מה הוא המוצר שלכם?
באיזה תחום הוא פועל?
איזה אופי תרצו לייצר למותג שלכם?
מה אתם רוצים לשדר לצרכנים?
כרטיסי ביקור
תגיות:

מאמרים קשורים

מוצרי דפוס באתר פיקס
5 סיבות מדוע מיתוג כל כך חשוב לעסק שלך, גם אם הוא קטן
מוצרי קד"מ
העובדים שלך הם סוכני המכירות הטובים ביותר!
תפריט