מיתוג כל אחד יכול לעשות, מיתוג נכון לא כל אחד יכול לעשות, אז לפני שאתם ממתגים את העסק, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה.
האם זה צעד נכון להיעזר באנשי שיווק? לא בטוח, אנשי שיווק שיכולים להיות מצוינים בתחום לא תמיד יוכלו לתת תשובות נכונות לעסק שלכם, כי הם לא מכירים אותו כמוכם. לכן, כדאי לשאול מספר שאלות לפני שבוחרים מיתוג לעסק:
מהו המותג? איזה אופי יש לו? יש לו סגנון צעיר? או מבוגר? מי המתחרים שלכם? מה הערכים שמנחים אותו? מי קהל המטרה שלו?
למה השאלות האלה כל כך חשובות?
ברגע שתדעו לענות על השאלות, תבינו את המותג שלכם יותר טוב, וכתוצאה מכך תוכלו לעצב בקלות ובמקצועיות את המיתוג לעסק שלכם!
1. מהו השם הנכון עבור העסק שלכם?
השם שתבחרו לעסק שלכם, חייב להיות מיוחד, קליט וכמובן מדבר בשפה של המותג.
מותג בשפה זרה!
יש עסקים שיבחרו למותג שם בשפה זרה, למה בעצם?
- בחירת שם בינלאומי לעסק יכולה לתרום לתפיסת איכות גבוהה או לעזור בחיזוק ערכים מסוימים של המותג.
- הקשר בין המוצר למקור שלו לרוב משדר אותנטיות ומקצועיות, לדוגמא מותג טיפוח שיבחר בשם צרפתי, גלידרייה/פיצרייה שייבחרו בשם איטלקי ועוד…
- עסקים בתחום המחשבים וההייטק, המעוניינים בהמשך הדרך להיות בינלאומיים
2. איזה לוגו נבחר?
הלוגו זה הסמל ותמונת הזיהוי של המותג שלכם ולכן הוא חייב לשדר את הערכים שלו, המטרה היא שכאשר הלקוחות או המתחרים יראו את הלוגו שלכם הם ישר יבינו שמדובר בעסק שלכם. אפשרות נוספת בה ניתן למנף את העסק הינו שימוש בהדפסה על חולצות עם הלוגו שלך.
הלוגו לא חייב להיות ציור או שרבוט של דמות אלא יכול להכיל את שם העסק בלבד בצבעים רלוונטיים לערכים שלו.
ניתן גם לבחור צורות מסוימות לדוגמא, עיגול (מייצג משהו שלם אמין ומדויק) ובתוכו יש את השם של העסק עם צבעים מתאימים. יש אין ספור לוגואים השתדלו ששלכם יתאים לערכים של בית העסק.
3.סלוגן זה חובה?
הסלוגן הוא ביטוי קצר וקליט שמעביר את הרעיון של המותג. המטרה שלכם היא שכאשר ישמעו את הסלוגן, ישר ידעו על איזה מותג מדובר. מעבר להכרות של הלקוחות עם הסלוגן, הוא גם מסכם את כל מה שתרצו שהמותג שלכם יעביר, כמובן שהכל תלוי לאיזה קהל יעד תכוונו.
4. מהם ערכי המותג ומה הייתם רוצים לשדר ללקוחות?
כאשר תבדקו מה אתם רוצים מהמותג שלכם ולאן אתם רוצים לשייך אותו,
יהיה לכם יותר קל למתג אותו וגם לעשות זאת בצורה נכונה.
5. מהי שפת הפרסום של המותג?
כשמדברים על “שפה” מתכוונים לטון והסגנון התקשורתי של המותג.
אם המותג שלכם עממי ופונה לאוכלוסייה מסוימת, גם השפה שלו צריכה להיות עממית, כאשר יש ניגודיות זה יגרום ללקוח בלבול וחוסר אמון במותג. אותו הדבר גם אם השפה היא אלגנטית.
6. שינוי מיתוג
כאשר יש לכם עסק קיים ואתם משנים את המיתוג שלו שימו לב שאתם לא משנים אותו עד לרמה שהלקוח לא יבין שמדובר באותו העסק.
לכן חשוב לפרסם וליידע את הלקוחות הקיימים שזה אותו המוצר רק בשם שונה או בנראות חדשה.
לפני שאתם ממתגים, שימו לב ששאלתם את עצמכם את השאלות הנכונות ושאתם יודעים בדיוק מה המותג שלכם מעביר ואיפה הוא פוגש את הלקוחות שלכם.
לא משנה איזה עסק יש לכם או כמה שנים אתם עוסקים בתחום- כל אחד יכול להפוך למותג עם מיתוג חכם ועבודה נכונה.
לאחר שעניתם על כל השאלות, כנסו ל- PIX
ומתגו מגוון מוצרים בקלות ובמהירות עבור העסק שלכם!