איך להכין קובץ לדפוס?

הכנת קובץ לדפוס וייצוא שלו בפורמט הנכון הוא אחד המהלכים המשפיעים ביותר על איכות ההדפסה. אם ברצונכם לקבל יצירה מודפסת באיכות מיטבית, חשוב לדעת איך לשמור את הקובץ, איך לתכנן אותו נכון ולאיזה נקודות להתייחס כדי להפיק את המיטב מהעבודה שלכם. אז לפני שאתם לוחצים על “שלח” – הנה כמה דברים שכדאי לדעת:

אישה אוחזת במוצרי דפוס פיקס כשעל המחשב רואים את אתר PIX

  1. מידות

עוד לפני תחילת העבודה, עליכם להיות סגורים על המידות המתאימות לפרויקט שברצונכם לייצר. בכל תוכנות גרפיקה, בעת פתיחת קובץ מגדירים קודם כל את הגודל (אבל אם עוד לא עשיתם זאת – ניתן לשנות זאת גם במהלך העבודה). בכל מקרה כדאי שתוודאו מה גודל הקובץ שאתם עובדים עליו והאם הוא מתאים להדפסה הספציפית שאתם מתכננים. אצלנו באתר תוכלו להדפיס על כל סוגי הנייר והגדלים הסטנדרטיים שאמורים להספיק לרוב סוגי העבודות, אבל רצוי לברר מראש שאכן ניתן להדפיס את הגודל המבוקש.

 

  1. רזולוציה

הרזולוציה המיטבית עבור קבצים המיועדים להדפסה היא 300 DPI (זאת בניגוד לקבצים דיגיטליים בהם ניתן להסתפק ברזולוציה של 72DPI), וזאת במטרה ליהנות מאיכות הדפסה חדה וברורה יותר. אין צורך ברזולוציה גבוהה מכך על מנת לא להכביד על הקובץ, אלא אם כן אתם מתכננים הדפסה גדולה מאוד. כך או כך, רזולוציה היא נושא קריטי, אז  לפני שאתם שולחים את הקובץ להדפסה שימו לב גם לרזולוציה וגם ליחס גודל ההדפסה, ואם אתם לא בטוחים – התייעצו עם שירות הלקוחות.

 

 

פולדרים מאתר - PIX
  1. בלידים

הוספת בלידים (שוליים) למשטח ההדפסה היא תנאי הכרחי לפני שליחה להדפסה. לעתים הדרישות משתנות לפי סוג המוצר שבכוונתכם להדפיס, אך בליד סטנדרטי עומד על 2 מ”מ. בנוסף לבליד שהגדרתם בתחילת העבודה, רצוי להוסיף קווי תוכן, שמטרתם להבטיח שהתוכן יהיה במרחק של כ-5 מ”מ מקצה הקובץ לאחר החיתוך. הגנה זו מבטיחה שהעבודה שלכם תיראה טוב יותר ותוכן לא “יברח” מעבר לשולי הקובץ.

  1. סוג הנייר וגימורים

ישנם סוגי נייר בגימורים ובמשקלים שונים, ואם ברצונכם להדפיס עבודה גדולה, כמו כרזות או פוסטרים, סביר להניח שנייר פשוט לא יהיה מתאים למשימה. עליכם לבחור בעובי נייר שמתאים לעבודה המתוכננת, כמו נייר כרומו מבריק או מט. לעבודות כמו פולדרים ואריזות רצוי לבחור בנייר עבה יותר. אם אתם מעוניינים בהדפסה עם גימור מיוחד, תוכלו להוסיף לו תצורות שונות של למינציה והבלטות, כפי שמציע האתר שלנו, pix.co.il.

גלויות מאתר - PIX
  1. הבדלי צבע

אתם בטח כבר יודעים שהצבעים שנראים על מסך המחשב שלכם ייראו אחרת לאחר ההדפסה, ולכן כדאי לתת על כך את הדעת. קודם כל, בקבצים שמיועדים לדפוס, אתם אמורים להגדיר את שיטת הצבע לאפשרות CMYK . מדפסות משתמשות בשיטה זו כדי להרכיב על הדף את צירופי הצבעים שאנו מקבלים על המסך. בהדפסה דיגיטלית לא תמיד תוכלו ליהנות מדיוק מוחלט בצבעים, לכן אנחנו ממליצים כמה שפחות להשתמש בשטחי צבע נרחבים. כדי ליצור הדפסה מדויקת יותר מבחינת הצבעים ניתן להשתמש בצבעי פנטון.

הדפסת ברושורים באתר - PIX

לסיכום, הכנה לדפוס היא לא תורה מסיני, אבל חשוב להבין כמה עקרונות בסיסיים כדי שלא תתבאסו על העבודה שלכם לאחר הדפסתה. בשורה התחתונה, הכול מתחיל בתכנון נכון. כדי ליהנות מאיכות הדפסה אופטימלית, עליכם להתחשב בגודל העבודה, ברזולוציה, בסוג הנייר ובצבעים בהם אתם עושים שימוש. בכל מקרה תמיד תוכלו להתייעץ עם שירות הלקוחות שלנו, להיעזר בשירות הגרפיקה שלנו שנקרא FIXIT, לשאול על מידות ולבקש לראות את סוגי החומרים.

אנחנו ב PIX תמיד כאן כדי לסייע לכם להגשים את כל חלומות הדפוס והמיתוג שתרצו.

קופון הנחה אתר - PIX
תגיות:

מאמרים קשורים

מכונת דפוס
עקרונות הצבע לדפוס ולדיגיטל
כרטיסי ביקור
5 שאלות שצריך לשאול לפני שבוחרים באחת מערכות העיצוב שלנו
תפריט